Gaji Naik ,Barang Pun Naik..Dan Cara Mengatasinya…Saya Ada Cara :)

 mh_01_small.jpg

Para pembaca sekalian, kenaikan gaji adalah suatu perkara yang amat mengembirakan rakyat Malaysia yang merupakan kakitangan awam. Kenaikan gaji yang boleh dikatakan boleh tahan adalah baik jika dibandingkan dengan lansung tidak naik, bahkan bukan saja gaji pokok yang naik tapi elaun kola (elaun sara diri ) pun turut naik 100%…!

Terima kasih kepada Kerajaan kerana faham akan kesusahan yang sudah lama ditangung. Bagi peniaga pula walaupun tidak dalam kerjaya sebagai kakitangan awam dia tetap juga boleh bergembira kerana barangan pun turut sama naik secara ‘mendadak’.Apa pula bagi kakitangan Swasta yang tidak termasuk dalam golongan yang tidak naik gaji?

Bukan saja kecewa bahkan pening untuk memikirkan situasi sebegini, dan pada anda yang mempunyai ramai anak dan tangungan lagi akan kecewa kerana situasi ini adalah perkara yang amat berat walaupun saya masih lagi bujang. Walaupun saya masih lagi bujang tapi saya tetap terasa bahana kenaikan harga barang yang boleh dikatakan naik secadara mendadak..!

Saya dah agakkan yang gaji naik barangan pun akan naik sama kerana gaji dan barang ada ‘pertalian darah’..Jadi perkaran yang boleh menyelesaikan perkara yang kita alami sekarang ini adalah melabur !Tapi ingat…bukan pelaburan yang telah diharamkan oleh kerajaan tempoh hari,bukan pelaburan yang tidak ada asal usul,bukan pelaburan skim cepat kaya..(semua ini mengarut saja!!)..

Pelaburan yang saya maksudkan adalah pelaburan yang sangat bijak, kadang-kadang kita tidak boleh terangkan dengan detail so pembaca sekalian tengok la apa yang terjadi.. klik🙂 http://www.unitamanah.com/agen/idevaffiliate.php?id=337
 

3 Comments »

  1. Hm.. betul tu walaupun saya keje ngan kerajaan n bujang tapi perlu carik duit tambahan terutamanya untuk tabungan …
    untuk kehidupan masa akan datang ….

  2. linncomel said

    Gomen naik gaji..barang pun naik..yang seksa orang orang swasta.

  3. taqiyuddin said

    Saya pun kerja kerajaan, tapi masalahnya walaupun gaji naik barang pula naik sama la macam tidak naik gaji..tapi saya bersyukur dengan apa yang Dia bagi..

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Leave a Reply

