Kalo Terjatuh…

ter.jpg

1. kalo tersepak batu: Jangan terus bangun, sebaliknyer anda baring dan trus

berguling-guling hingga jauh dari perhatian ramai…lepas tu baru bgn bila

takde org nampak..

2. kalo terjatuh beskal: cepat2 naik beskal anda semula dan jatuhla lagi

sehingga berkali-kali supaya org ingat anda saje2 buat lawak…

3. kalo terjatuh tangga: trus bersilat seolah-olah anda dirasuk atau sedang

berlawan dgn makhluk halus…

4. kalo terjatuh dlm longkang: pungutlah sampah yg ada sambil marah2 dgn suara

yg kuat, pasti org menyangka anda seorg yg amat prihatin terhadap

kebersihan….

5. kalo jatuh ketika nk naik bas: jeritlah kuat2..”oi! apa tolak2 ni?”

walaupun tiada org di blakang anda….

6. kalo terjatuh di dpn bus stop: terus buat2 pengsan sehingga ada org

membantu anda..kalo takde..baring trus sampai mlm dan takde org lagi kt bus

stop tu…haa…ni lah masa sesuai utk bangun semula….

7. kalo jatuh tergelincir kt lantai licin: tarik la kawan (atau sesiapa yg ada

kt sebelah anda) utk jatuh bersama-sama supaya tak lah anda sorang je yg dpt

malu…ye tak?….
ahir sekali gelak sampai mamposss………..

hahahahahahahahahaha……………..

hang ikut lah petua ni gerenti xmalu nye;-)

2 Comments »

  1. salihin said

    best senarai orang-orang yang terjatuh nI, tak pernah baca lagi sebelum ni kat mana-mana tempat.

    nak tambah sikit,
    kalau jatuh atas pokok..ucap alhamdulilah, kerana terjatuh awal, tak jatuh pada dahan yg lebih tinggi lagi

    kalau handphone jatuh..buat-buat la handphone tu hidup, baru org kat hp kita harga mahal

    kalau jatuh sakit..berterus teranglah, kan menyusah orang lain pulak

  2. taqiyuddin said

    Tapi kalo jatuh hati apa yang perlu kita buat?

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: